Candidații, recrutorii și etica. Dubii și dileme | HWR016

Când crezi tu că sunt oamenii din România cel mai activi pe platformele de joburi? Când crezi că se ocupă ei să își actualizeze CV-urile, să observe ce joburi noi au mai fost publicate, să se informeze despre angajatori și să candideze la posturile care li se par atractive?Aș fi tare curios de răspunsul tău, dar încă nu putem avea atât de multă interacțiune în emisiunile noastre de la radio. De aceea o să îți dau eu răspunsul, care probabil o să te surprindă: ziua de luni, la orele dimineții, între 8.00 și 10.00 este intervalul perfect pentru a găsi cei mai mulți candidați prezenți, activi și interesați pe platformele de joburi.Fie că vorbim despre Linkedin, despre ejobs, bestjobs, olx și toate celelalte platforme unde companiile și recrutorii publică anunțuri de angajare, cea mai înaltă rată de activitate și de eficiență în interacțiunile cu candidații se atinge lunea dimineața, iar în zilele de marți și miercuri, tot între orele 8.00 și 10.00, prezența oamenilor pe canalele de recrutare online este aproape la fel de intensă.Practic, dacă vrei să ai un număr mare de candidați și un procent bun de calitate și relevanță a candidaturilor, este ideal să publici anunțurile fix la început de săptămână, la primele ore. Și asta fac de fapt cele mai multe companii din România care au acces la date: s-au adaptat la comportamentul candidaților și își construiesc calendarul și interacțiunile în funcție de zilele și orele când se pot intersecta cu cei mai mulți și mai buni candidați.Am extras aceste informații dintr-un foarte bun raport de cercetare realizat de compania Mingle, care a colectat date de la peste 300 de recrutori din 35 de organizații din România. În același raport, se precizează foarte limpede că vinerea și în week-end activitatea pe aceste platforme este foarte redusă și că e păgubos să încerci să publici sau să găsești un job nou la care să fii între primii candidați la final de săptămână. Ce înțelegem de aici? Că angajații nemulțumiți de actualii lor angajatori nu au niciun fel de problemă de etică sau de conștiință, folosind orele când teoretic sunt la serviciu nu pentru a munci, ci pentru a căuta un alt loc de muncă. Mi se pare limpede că acești oameni nu sunt de fapt la serviciu, ci la scârbiciu, adică sunt într-un loc de muncă de unde vor să plece repede. Și în loc să-și vadă de treabă așa cum se așteaptă actualul lor angajator, ei stau pe internet căutând următorul angajator, sperând că va fi unul mai bun.Problema este că sunt foarte mulți acești oameni, lucru care nu mă surprinde, dacă ne gândim că rapoartele de cercetare Gallup arată foarte clar că aproape 80% din angajații din întreaga lume sunt absolut dezinteresați de locul lor de muncă, în general din cauza managementului defectuos. Iar procentul acesta este chiar mai mare decât media globală în Europa și cu siguranță în România.Este un fenomen despre care putem discuta mult și de care trebuie să ținem cont. Aș încheia cu o întrebare, retorică, adresată recrutorilor din România: dacă știi că ai tăi candidați au aplicat în zilele și orele când teoretic erau la serviciu, ce te face să crezi că după ce îi angajezi vor renunța la acest obicei și vor munci cu drag și spor pentru-al firmei tale viitor?

Om Podcasten

Hacking Work este primul proiect social, civic și educațional din România care vorbește clar, curajos și cinstit despre piața muncii și despre relațiile dintre angajați și angajatori. ►► Acest produs multimedia este realizat de echipa Hacking Work și produs de SPOR - Școala Pentru oameni Responsabili. În proiectul Hacking Work includem episoade de podcast audio și video publicate pe Youtube, Spotify și celelalte platforme de streaming, newsletterele și articolele publicate pe Substack, articolele de analiză și opinie publicate pe blogul dorusupeala.ro și emisiunile de radio difuzate în parteneriat cu posturile cu acoperire națională.