Cristian Lupșa, DoR: Cred în continuare că un jurnalist bun trebuie să aibă curiozitate și entuziasm

HURDUcast - A podcast by Marian Hurducaș

Cristian Lupșa este sinonim cu două lucruri în țara asta. Decât O Revistă sau DoR, prescurtat, și storytelling sau jurnalism narativ. Bine, storytelling are mult mai multe valențe, dar când vine vorba de jurnalismul narativ, nu mai încape îndoială că e vorba de el. Ok, mai multe nume se leagă de el. The Power of Storytelling ar fi umătorul pe listă. Un eveniment care a început timid de la ideea de trainig pentru oamenii din presă, care în prezent a ajuns la 500 de perticipanți, majoritatea din industria de pr și marketing. Este așteptat în fiecare an, ar putea să mai crescă, dar Cristian spune că nu-și dorește asta, cel puțin deocamdată. Decât o Revistă a fost fondată în 2009, la scurt timp ce s-a întors de la masteratul pe care l-a urmat și absolvit în SUA, în Missouri, unde, de altfel, a descoperit junalismul narativ. The Power of Storytelling a apărut doi ani mai târziu, în 2011, și a avut ediții inclusiv în afara Bucureștiului, lucru pentru care sunt recunoscător. Sunt recunoscător pentru am avut ocazia să văd pe viu despre ce e voba și ce înseamnă acest evenimnet, la Cluj fiind, într-o perioadă în care orașul nu era animat de multe evenimente. Pentru mine a fost o experiență revelatoare la momentul respectiv. Știam despre storytelling, auzisem de el în facultate, dar în România nu puteam indica niciun material pur care să folosesacă această tehnică de expunere. La noi încă se făceau, după cu spune și Cristian Lupșa în interviu, relatări de fața locului. Adică seci. De atunci am început să conșientizez povestea cu povestea și am început să fac copywriting folosind storytelling. Am discutat cu Cristian Lupșa despre cum a apărut Decât O Revistă, ce a făcut înainte de revistă, cum s-a descurcat cu toate neajunsurile și negativismele din jur, cum au apărut evenimentele conexe, cum abordează subiectele pentru revistă, în ce stadiu se află jurnalismul în România acum sau ce se întâmplă anul astă la The Power of Storytelling, în 18- 19 octombrie 2019, la Radison Blu.  Bineînțeles, am vrut să aflu cum se descurcă din poziția de antrepronor și cum se împacă cu cealaltă parte a lui, cea creativă. Pentru că problema asta o avem toți cei care ne-am trezit în postura asta, de antreprenor-creativ. Am aflat. O să aflați și voi când dați play. E un episod pentru antreprenori, marketeri, oameni de pr, organizatori de evenimente, jurnaliști, studenți sau pur și simplu cititori avizi de cărți și reviste. Sau fani DoR. Ca de obicei, după ascultare, vă reaminteasc că apreciez feedback, mentions în social media și tags în facebook stories sau instastories, subscribe pe Spotify, Anchor.fm și Apple Podcast. Pe Apple Podcast lăsați steluțe și comentarii. HURDUcast este ambasador The Power of Storytelling.