George Moroianu, flip.ro: Second-hand devine o achiziție smart, eco-friendly

HURDUcast - A podcast by Marian Hurducaș

“Flip.ro, markeplace-ul de smartphone-uri second hand verificate, primește 250.000 euro investiție pentru a crește” este titlul pe care l-am citit joi dimineața, 25 iunie 2020 adică, pe start-up.ro, și care mi-a atras atenția în secunda următoare pentru că mi se păreau cunscute niște nume pe acolo, prin articol. Aveam dreptate. Am căutat prin arhive numele fiecăruia dintre cei care au pus bazele afacerii și am dat de câteva conversații cu George Moroianu, co-fondator Flip.ro, chiar dinainte ca businessul/ produsul să existe/ să fie lansat. În acel moment, acum vreun an mai exact, pentru mine a fost doar o altă discuție cu cineva care dorea să pick my brain atât business și cât marketing wise, urmând ca eu să nu mai aud deloc de acel start-up sau produs. Nu pentru că oamenii ar fi uitat de mine, ci pentru că majoritaeta abandonează pe parcurs.  Astfe că odată ce am făcut legătura și am înțeles de unde știu despre flip.ro, l-am contactat pe George Moroianu ca să facem un review al ultimului an și să explicăm cum o idee se poate transforma în start-up și cum un start-up poate primii finanțări deloc de neglijatla nici un an de la lansare, asta după ce deja mai primise 120.000 de euro în prima rundă.  Flip.ro, zic ownerii, e marketplace de telefoane second hand. Practic, flip.ro lucrează și cu vânzătorul, și cu cumpărătorul.  Dacă vrei să vinzi un telefon și nu vrei să-ți bati tu capul cu tot procesul, îl trimiți la flip.ro, îți este evaluat, tastat, curățat și pregătit pentru vânzare, iar pe tine te mai interesează doar când intră banii. Bineînțeles, totul se bazează pe comisioane care sunt reținute de ambii participanți la tranzacție. Au service autorizat cu care lucrează, oferă 100 de zile garanție și chiar pot fi reclamați la ANPC dacă e cazul.  Despre ce am vorbit cu George Moroianu?  Pe ce nevoie se bazează acest business, cum a apărut și de ce, pentru cine e, cum a fost gândit și cum poate fi scalat, ce a presupus tot procesul de definire al MVP-ului și, foarte important, cum a fost marketat și comunicat. Pentru că nu e deloc simplu să comunici un produs către două buyer personas opuse, dintre care una devine și celălalt. Dacă am produs confuzie, dați cu play pentru limpezirea gândurilor. E un intyerviu lecție de business pe care o dau câțiva copii cu vârsta medie de 23 de ani. Ca de obicei, după ascultare, vă reaminteasc că apreciez feedback, mentions în social media și tags în facebook stories sau instastories, subscribe pe Spotify, Anchor.fm și Apple Podcast. Pe Apple Podcast lăsați steluțe și comentarii.