Marian Ionescu, content creator: Cel mai greu lucru cu care ne luptăm acum, în perioada social media, e concentrarea

HURDUcast - A podcast by Marian Hurducaș

Marian Ionescu sau Mariciu este content creator. Creator de conținut multimedia. E vlogger. Fost om de agenție.  A început să populeze internetul cu ideile sale mult înaintea vlogging-ului care l-a consacrat. A început cu un blog pe care scrie mai și acum, mariciu.ro. Eu îl știu de pe Twitter, din vremea când Twitter era mai celebru în România decât Facebook.  E vloggerul care are cea mai închegată și activă comunitate dintre câte am văzut. Nu e cea mai mare, nu e nici cea mai mică. Are 120.000 de abonați pe canalul său de YouTube. Ei sunt parte din Ionesquad. Se întâlnesc cu el la un pahar cuba libre, vin cu tricouri personalizate pentru acest moment, îi urmează sfaturile și țin cont de sugestiile pe care le face. Majoritatea dintre ei sunt din generația millennials, născuți în anii '80. Detaliu important, pentru că nu știu ca acest public să relaționeze mai bine cu altcineva decât cu el.  Face vlogging de vreo doi-trei ani, iar o perioadă a făcut daily vlogging în paralel cu lucrul în agenție. Apoi, când a fost sigur pe el, a renunțat la job și s-a dedicat exclusiv vlogging-ului. Nu spune că este influencer. A lucrat, în schimb, cu influenceri. La ultima agenție în care a performat a fost responsabil de campaniile cu influenceri. Comunitatea pe care construit-o a pus-o cap la cap cu tact și simț stretegic. E foarte atent la ce vrea și spune comunitatea lui. Am putea spune că experiența din agenții și mai ales cea de șef peste campaniile cu influenceri l-au ajutat să înțeleagă ce are de făcut. E popa care face ce spune și are un soi de street smartness pe care l-a integrat în tot ce realizează, incluisv în vlogging.  Eu îl dau exemplu de foarte multe ori când vorbesc despre consecvență și cred că este un exemplu elocvent. Consecvența lui, aplicată, nu doar teoretizată, are rezultate. Consecvența lui a făcut-o și pe Georgiana, soția sa, să se apuce de vlogging și să renunțe la jobul din agenție, pentru că și ea, la bază, e om de comunicare. O să afli cum le-a făcut pe toate dacă dai play. Am discutat cu el despre vlogging, producție de conținut multimedia, YouTube, influenceri, branding, branduri, agenții, brief-uri, campanii, comunități, product placement, respect și cum primești respect de la comunitate. Nu am uitat de valorile pe care le are, de lucurile la care e atent când preia o campanie, am întrebat despre set up-ul pe echipamente și valoare la care poate ajunge, câte ore îi ia montatul unui clip, ce ar face și ce nu. L-am întrebat ce se implică social și civic. Mi-a răspuns.  E un interviu de tip material didactic pentru oamenii din agenții, pentru cei din departamentele de marketing și comunicare, pentru freelancerii din industriile creative, creatorii de conținut multimedia oricare ar fi ei și da, antreprenori.  Ca de obicei, după ascultare, îți reaminteasc că apreciez feedback, mentions în social media și tags în facebook stories sau instastories, subscribe pe Spotify, Anchor.fm și Apple Podcast. Pe Apple Podcast lăsați steluțe și comentarii.