Raluca Radu, answear.ro: Automatizarea va face agențiile și departamentele de marketing să-și schimbe rolulul

HURDUcast - A podcast by Marian Hurducaș

Raluca Radu e în lumea marketingului digital cam de pe la începuturile lui. Mai țineți minte Mercador? A fost acolo. De aproximtiv patru ani a preluat answear.ro și a făcut din el, în România, din poziția de country manager, unul dintre bradurile extrem de ușor de recunoscut când vine vorba de fashion retail. Și nu e doar sonor pentru end user, ci și pentru mediul de business. Answear.ro a crescut de-a treptul într-un an cât alții în 10 și, datorită strategiilor pe care le-a aplicat și pentru care a girat singură de multe ori, a reușit ca, spre exemplu, anul trecut să-și dubleze cifra de afaceri. Astfel că era imposibil nu o fac să-și amintească cum a intrat answear.ro pe piața din România, unde șef era Fashion Days de ceva vreme deja, ce bugete au folosit, ce strategii de marketing au aplicat ea și colegii ei, care au fost problemele apărute și care au fost rezolvările. Evident, ca la orice business care intră pe piață cu idei ușor șui, unde oricum există un concurent mare, a primit zero șanse de reușită.  În egală măsură, Raluca, pe lângă answear.ro, este un strateg foarte bun. Probabil pentru că are background matematic, cifrele îi sunt ușor de înțeles, vede șabloane, detalii aparent inutile în analizele de smal data și big data. De aici era doar un pas mărunt până la propria agenție. Se numește MTH și funcționează ca un departament externalizat de de marketing pentru clienții pe care-i are. Odată ce am deschis acest subiect în interviu, am vorbit despre perfromance marketing, influencer marketing și cum se folosește de aceste concepte pentru answear.ro, cum vede automatizarea în domeniu și cum va arăta industria de marketing digital după ce AI și ML vor deveni din ce în ce mai capabile să preia munca prestată de specialiști.  Vă invit, așadar, la play. Apoi la react, share, subscribe, dat steluțe pe Apple Podcast și lăsat comentarii. Apreciez feedback pe orice cale dați de mine.