ETHICAL MARKETING | Ce îl enervează cel mai tare pe consumatorul român | cu Cristina Butunoi, Golin
UPGRADE 100 Podcasts - A podcast by UPGRADE 100 by Dragos Stanca
Categories:
Vorbim despre EXPUS, studiu Golin care analizează emoțiile negative și comportamentele consumatorului roman, exprimate în mediul digital, atunci când brandurile îi înșeală așteptările, nu acționează etic șamd. Practic, Marian Hurducaș și invitata sa Cristina Butunoi, Deputy Managing Director Golin, au analizat tensiunile de dinaintea unei crize de brand/de companie care izbucnește sau ia amploare in mediul digital. Iată câteva concluzii din spatele acestei analize pentru care s-au colectat și analizat date timp de 1 an (cu ajutorul Path și iSense): Sunt 3 situații care expun compania la reacții negative: atunci cand încalcă sau înșeală așteptările consumatorului, atunci când ia decizii corporate greșite si atunci când consumatorul nu se (mai) regăsește în valorile brandului. Brandurile sunt cel mai expuse la conținut și reacții negative în comentariile publicate de consumatori pe platformele sociale. 1 din 4 consumatori afirmă că, atunci când vede un comentariu negativ, este determinat să adauge propria opinie sau experiență negativă. Consumatorii spun ca aleg să expună greșelile brandurilor din solidaritate cu ceilalți consumatori – dincolo de furia pe care o simt din propria experiență, se simt și responsabili să îi avertizeze, să îi informeze pe ceilalți. Aproximativ 25% dintre experiențele negative ale consumatorilor nu sunt legate de calitatea produselor sau serviciilor, ci de aspecte legate de modul în care sunt conduse și administrate afacerile, cum ar fi lipsa transparenței sau a implicării sociale, asocieri politice sau reclama falsă. 70% dintre consumatori declară că au avut relație negativă cu un brand în ultimele 6 luni. Studiul este cât se poate de cuprinzător și conține o mulțime de detalii pe care vrei să le știi ca marketer sau antreprenor, îl găsești pe golin.ro/expus.