INDEXUL EMPATIEI | Topul mărcilor empatice și cum arată un astfel de brand în viziunea românilor

UPGRADE 100 Podcasts - A podcast by UPGRADE 100 by Dragos Stanca

Categories:

MullenLowe România și Path, în colaborare cu iSense Solutions, au lansat Indexul Mpatiei menit să cartografieze relația dintre empatie și performanța de brand.  Astfel aflăm informații despre cum arată o marcă empatică în viziunea consumatorului român și cum gradul de empatie pe care un brand îl proiectează către consumatori poate fi acea ultimă piesă de puzzle care deschide ușa celui mai autentic și personal dialog cu publicul țintă. Studiul a fost unul pilot și a analizat una dintre cele mai dinamice, inovatoare și interactive industrii: industria FMCG.  Iată câteva concluzii pe care Indexul Mpatiei le-a scos la lumină: Consumatorii care asociază un nivel ridicat de empatie unui brand sunt cu 81% mai loiali, iar dorința lor de a recomanda brandul mai departe este cu 46% mai mare. Deși există consens cu privire la trăsăturile unei mărci empatice, studiul arată că importanța acestora variază în funcție de generație. În timp ce pentru Gen X și Gen Y, principalele atribute sunt receptivitatea (62%) si încrederea (61%), în cazul Gen Z responsabilitatea socială se situează în topul trăsăturilor unei mărci empatice (61%). Studiul a permis identificarea și cuantificarea celor mai importanți piloni care construiesc percepția de marcă empatică, și anume: ce face pentru mine, ce face pentru mediul înconjurător, ce face pentru societate, cum se comportă/ ce principii are. Pentru proiectul pilot, au fost selectate 30 de mărci din șase subcategorii ale industriei FMCG: bere, băuturi răcoritoare, dulciuri, lactate, detergenți și îngrijirea locuinței, produse cosmetice. Dintre cele șase subcategorii analizate, topul brandurilor considerate empatice de către români este compus din Gerovital (94/100), Nivea(85/100), Napolact (83/100), Kinder (81/100) și Heineken (80/100). Invitatele lui Marian Hurducaș au fost: Hortensia Năstase, Vice-President Creative Services, Lowe Group. Cu o experiență de peste 20 de ani în marketing și comunicare, dintre care 15 în funcții de conducere, Hortensia are o expertiză solidă în comunicarea integrată, acoperind PR, Advertising și Experiential pentru clienți care comunică B2C, B2B și B2B2C.  Roxana Bleoajă, Head of Path, Lowe Group. Cu peste 16 ani de experiență în principalele institute locale de cercetare și în companii, unde a condus echipe de cercetători cu expertiză în metodologii calitative și cantitative.