TRANSFORMARE DIGITALĂ | Automatizarea caselor de marcat și a relației cu clienții. Explică AUCHAN și DRUID AI

UPGRADE 100 Podcasts - A podcast by UPGRADE 100 by Dragos Stanca

Categories:

Dacă săptămâna trecută Dragoș Stanca a abordat un subiect intens discutat în spațiul public și anume ION, consilierul digital al prim ministrului Ciucă, și care a devenit știre la final de săptămână, în această ediție Marian Hurducaș abordeze altul cel puțin la fel de interesant pentru opinia publică: automatizarea muncii pe strada noastră. De ce atât de specific “pe strada noastră”? Pentru că dacă niște case de marcat se automatizau pe un alt continent, nu ne-ar fi păsat. Dar cum ele s-au automatizat pe strada noastră, ne pasă. E o lege nescrisă a jurnalismului care, într-un mod macabru pus, se numește regula mortului pe kilometru. Adică cu cât decedatul e mai aproape de strada strada ta, cu atât îți pasă mai mult. Pe strada noastră automatizarea a început de mult vreme, doar că această nouă revoluție pe bază de digital ne impactează fix când ne doare cel mai tare din punct de vedere geopolitic și macro economic. Este multă emoție implicată, dar e și multă rațiune deopotrivă. Doar că emoția bate rațiunea de cele mai multe ori și subiectele din sfera publică devin atât de aprinse încât sunt repede capitalizate și de mediul politic, ceea ce s-a întâmplat și în cazul nostru. Mediul politic a zis că se gândește să impoziteze o casă de marcat self checkout un o sumă egală cu impozitul unui salariu minim pe economie. Ai recunoscut, cu siguranță, actorii din acest rezumat introductiv, care totodată setază și contextul.  Retailerul francez Auchan a modificat casele de marcat astfel încât cumpărătorii să-și scaneze singuri produsele, iar cei care erau cu ecuson de casier să-i asiste. Dar acesta este doar firul narativ al opiniei publice, pentru că, de fapt aceste case de marcat fac parte din programul periodic de modernizare, iar casierii există în continuare. Doar că din 50 de case deschise nu mai avem 30 închise și 20 operate de omanii, ci 30 de case de tip self checkout și 20 operate în continuare de oameni. Vei afla mult mai mute detalii din interviu. Automatizare există și-n departamentul de relații cu clienții - chiar mai accentuată decât la casele de marcat - care pare că devine mai peste tot inaccesibil pentru contact om - om. De ce impresia asta? Pentru că dacă vrei să discuți o problemă, o discuți cu chatul bazat pe inteligentă artificială conversațională care va decide dacă te trimite sau nu la o persoană cu care să rezolvi ce ai de rezolvat. Aici au fost mai puține plângeri publice, dar nu atât de vizibile pe cât a fost subiectul caselor de marcat. Există niște avantaje aici, totuși. Ai un "ghișeu" disponibil 24/7, oamenii de la client service reduc din nevoia de terapie pe care o provoacă de cele mai multe ori conversațiile cu clienții, și automatizează răspunsuri care oricum pot fi aflate la un search online distanță, cum ar fi orarul unui magazin. Drept urmare, Marian Hurducaș a discutat despre automatizarea pe bune, nu teoretizată, ci implementată în viețile noastre.  Alături de el în studioul Radio Guerrilla: Tuberiu Dănețiu, director de marketing Auchan Raluca Tătărușanu, global sales direct Druid AI Enjoy the talk!