Jean Valvis. Puterea imaginației, încrederii și a unei aspirații mari

Vast and Curious, cu Andreea Roșca - A podcast by Andreea Roșca

Categories:

În august 2022, Jean Valvis a vândut către Pepsi 20% din Aqua Carpatica. E una dintre cele mai spectaculoase tranzacții încheiate vreodată în România. Și momentul în care își poate împlini aspirația la care lucrează de ani de zile: de a face din apa românească un brand global. Am vorbit cu el despre cum a ajuns în România și a descoperit apa minerală, despre ce înseamnă un brand, cum a construit o echipă care e alături de el de trei decenii, dezamăgirea care a urmat după ce a vândut Dorna, promisiunea sacră de a păstra Aqua Carpatica si vinurile de la Sâmburești în familie și multe altele. Jean Valvis a venit pentru prima oară în România în noiembrie 1992, acum 30 de ani. S-a stabilit aici în 1993. Familia Valvis vine din Santorini. Bunicul, Iannis Valvis, ajunge în Egipt, la Alexandria, în căutare de oportunități și, apoi, în ființează o firmă de pompe de irigații în Sudan, care ajunge una dintre cele mai cunoscute întreprinderi din acea parte a Africii. Jean Valvis a studiat arhitectura la Atena și are studii aprofundate de estetică și un doctorat la Sorbona. A venit în România drept consultant pentru un proiect de investiții și a descoperit întâmplător apa minerală Poiana Negri. Fascinat de gustul ei și de ceea ce ar putea deveni, a decis să rămână în România și, în 1994, a preluat fabrica ce îmbutelia apa. Au apărut apoi Dorna, Izvorul Alb. În 2002, a vândut către Coca Cola, într-un contract de 40 de milioane de dolari, cu gândul că Dorna va ajunge astfel un brand mai mare și din nevoia de a finanța dezvoltarea companiei de lactate LaDorna. Primul lucru nu s-a întâmplat: apele îmbuteliate la Dorna nu au ajuns niciodată vedete în afara țării.  O a doua tranzacție remarcabilă are loc câțiva ani mai târziu, când lactatele LaDorna intră în portofoliul Lactalis.  În 2005, Jean Valvis descoperă izvorul ce avea să devină Aqua Carpatica, dovadă că ceva bun se poate naște din dezamăgirea legată de tranzacția cu Coca Cola. Îi va lua cinci ani până la momentul îmbutelierii primei sticle de Aqua Carpatica, timp în care a făcut toate testele posibile pentru a se convinge pe sine și a-i convinge pe ceilalți că a descoperit cea mai pură apă din lume.  În 2006 investește în vinuri, la Sâmburești. Conversațiile live The Vast&The Curious sunt susținute de BCR. BCR e alături de antreprenori la fiecare pas de la idee la un business inteligent, pentru a obține finanțarea de care au nevoie. În ultimul an și jumătate, a consiliat, mentorat și finanțat 10.000 de companii, care creează 600.000 de locuri de muncă.” *** Partenerul nostru este de asemenea MedLife, cel mai mare sistem medical privat din România. O organizație construită cu pasiune și îndrăzneală de către un grup de antreprenori români care cred că împreună putem să facem România bine. *** Evenimentele live vă sunt prezentate și de Autonom, o companie de familie, cu o experiență de peste 16 ani în furnizarea de soluții de mobilitate "ca la carte”. Autonom crede în impactul pozitiv pe care îl poate avea prin învățare continuă și implicarea directă în comunitate, prin susținerea educației și a antreprenorilor cu viziune.